فیهِ رِجالٌ یُحِبّونَ أن یَتَطَهّروا

حقیقت پنداری

حامد حمایت کار | دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۹ ب.ظ | ۹ نظر

اینکه استکبار امروزه برای ما واقعیت سازی می کند همه به خاطر

خوب درس گرفتن از شیطان است.

از جمله واقعیت سازی های دشمن که گاهی مؤمنین نیز آن را تکرار

می کند این است که مثلا بعد از اینکه سی و سه سال از انقلاب

می گذرد ما پس رفت کردیم چون وضع حجاب خیلی خراب است!

وضعیت بد حجاب را دلیل بر این واقع پنداری می گیرد که پس

ما پس رفت کردیم.

در حالی که در کنار این واقع پنداری ما واقعیت های حقیقی نیز

داریم که حضرت آقا بارها در سخنان خود به آن توجه داده اند مانند

رشد روز افزون معنویت در میان جوانان در مراسم های مذهبی مانند

اعتکاف، دعای عرفه و مراسم های احیاء و...

اگر وضع حجاب ما از اول انقلاب بدتر شده(بر فرض درست بودن

این ادعا) از آن طرف وضع معنویت در میان جوانان بهتر شده.

چرا ما بی حجابی را می بینیم اما اعتکاف و مراسم های مذهبی

را که عمدتا در آن جوانان هستند را نمی بینیم؟

 

بگذریم

 

بحث ما سر  واقع پنداری در وجود و اندیشه امان توسط شیطان بود.

یکی از مهم ترین روش های فریب شیطان این است که برای ما

واقع پنداری می نماید.

اگر به داستان هبوط حضرت آدم توجه داشته باشید متوجه

می شوید که شیطان با یک واقع پنداری کاذب سبب بیرون راندن

جدمان از بهشت شد.

همین الان شیطان با تمام دستگاه تبلیغاتی خودش که همان

وسوسه ها و تخیلات درونی است واقعیت وجودی ما را به

گونه ای دیگر جلوه می دهد.

 

گاهی اوقات می شنوم که دوستان می گویند مگر در جامعه

کنونی می شود گناه نکرد؟

انسان مجبور به گناه می شود!

کلمه جبر یکی از همان واقع پنداری های شیطان در وجود ماست

شیطان برای فریب ما آنقدر و ذهن و اندیشه ما فعالیت و تبلغ

می کند که گمان می کنم واقعا من مجبورم که گناه کنم!

در حالی که هیچ جبری در کار نیست!

و گاهی اثـــــــــــــــــــــــر این تبلیغات تا روز قیامت در وجود

ما باقی است. چنانچه در آیات قرآن داریم که وقتی که مجرمین

از شیطان شکایت می کنند که او ما را مجبور به گناه کرد اما

شیطان از آن واقعیت پنداری آن ها پرده بر می دارد و می گوید:

 

وَ قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ

فَأَخْلَفْتُکُمْ وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ

لی‏ فَلا تَلُومُونی‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَکُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ

إِنِّی کَفَرْتُ بِما أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمینَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیم

22 ابراهیم

 

ترجمه: و همین که کار خاتمه پذیرد، شیطان مى‏گوید: خدا به

شما وعده درست داد. و من نیز به شما وعده (باطل و نادرست)

دادم و تخلف کردم، من بر شما تسلطى نداشتم جز اینکه دعوتتان

کردم و شما اجابتم کردید، مرا ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید،

من فریادرس شما نیستم، و شما نیز فریادرس من نیستید من آن

شرکتى که پیش از این (در کار خدا) برایم قائل بودید انکار دارم. به

درستى ستمگران، عذابى دردناک دارند.

 

 

واقعیت حقیقی این است که ما مجبور به هیچ گناهی نیستیم اما

شیطان با تمام تبلیغات و وسوسه های خودش تلاش می کند تا

این واقعیت دروغین را به ما بقبولاند.

برای اینکه باور کنیم یادمان می آورد که تا به حال صد مرتبه از گناهی

توبه کردیم اما دوباره همان گناه را انجام دادیم.

اینگونه تبلیغ می کند که دیدی تو نمی تونی از این گناه جدا بشی

پس دست از مبارزه بر دار و تسلیم شو!

 

 

برو به خدا بگو اگه می خواستی خودت نجاتم می دادی همین که

نجاتم ندادی پس معلومه که خودت هم بدت نمی اومد من

گناه کنم!!!

ممکن است این واقع پنداری تا جایی جلو برود که من از خدا نا امید

شوم و یا جبر گرا شوم و بگویم خود او دوست دارد که من گناه کنم

و الا من تا به حال چقدر ازش خواستم نجاتم بده نداد!!

در حالی که اگر من نجات واقعی می خواستم باید اسباب نجات را

فراهم می کردم و زمینه های گناه را Delete  می کردم.

  • حامد حمایت کار

نظرات  (۹)

خیلی زیبا نوشته بودید.
خیلی وقتها واقعیت سازی های شیطان های مختلف رو حقیقت میدونیم.
اینجاست که باید با بصیرت گام برداریم.
پاسخ:
لطف داری برادر سه نقطه این مطلب رو من از یکی از دوستانم که آدرس وبلاگشون http://marsous.blog.ir/ هست نقل کردم
و فراموش کرده بودم که این رو در انتهای متن بیارم این یک وبلاگ خیلی مفیده که حتما توصیه می کنم بهش سر بزنید
از توصیه تون ممنون.
سلام علیکم
وبلاگ خوب شما را بانام جهادی لینک کردیم.لطفا ما را با نام جریان شناسی سیاسی لینک بفرمایید..یا علی
پاسخ:
سلام ممنون ان شاء الله
  • مرصاد گمنام
  • سلام علیکم اخوی
    لطفا وبلاگ دوم "جریان شناسی سیاسی " بنده را هم لینک بفرمایید.
    http://mersad7.blog.ir
    شما هم لینک شدید در وبلاگ جدید
    سپاس.
    یا علی
  • بنیان مرصوص
  • سلام
    به روزیم به ما سر بزنید
  • مرصاد منتظر المهدی
  • سلام علیکم و رحمت الله
    با پستی با پاسخ به سوال  اصرار بر ارتباط ایران با مصر چرا؟ به روزیم
    منتظر نظرات ارزشمند حضرتعالی هستیم

    پاسخ:
    سلام
    چشم حتما
  • بنیان مرصوص
  • وحیدیامین پور در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:

    ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را می چشید
    کسانی که سربازان از پیکار برگشته را شماتت می کنند، خائن اند. ماجرای ما همان ماجرای لشکر زخمی پس از اُحد است. نیزه های شکسته و پرچم های نیم سوخته ...به شماتت ابلهان گوش نکنید.
     
    عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم: چه بسا که از چیزی بدتان می آید ولی برای شما بهتر است... باشد تا آنانکه حماسه ی سیاسی 88 را به سرافکندگی فتنه بدل کردند دریابند که امّت حزب الله جمهوریت را فدای اشرافیت نمی کند و از آراء رقیبش آنچنان حمایت می کند که از ناموس خود. حسن روحانی از صندوق های دولتی بیرون آمد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند. وفاداران به ایران در آراء خیانت نمی کنند.
     
    ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را می چشید. رهبر انقلاب در 2 خرداد 76 دربرابر جریان راست ایستاد و از آراء خاتمی دفاع کرد. در 3 تیر 84 دربرابر هاشمی ایستاد و از آراء احمدی نژاد دفاع کرد. در 22 خرداد 88 در برابر کل دنیا ایستاد و از آراء مردم حمایت کرد و امروز همانطور. این شگفتی خمینی است؛ همان نظامی که به دیکتاتوری متهمش میکنند.

    و اینگونه تهمت زنندگان به نظام مقدس جمهوری اسلامی رسوا می شوند و بعد از 4 سال انتخابات ایران را دموکراتی ترین انتخابات می دانند!!
    حال بر همگان معلوم شد دعوا بر سر چیز دیگری بود!

    بسم الله...
    سلام علیکم....با یک پادکست به نام "یاد امام" به روزیم....
  • دوستدار اسلام
  • سلام قولا من رب رحیم

     

    به دنبال درخواست بسیار مهم دکتر رحیم پور ازغدی برای برگزاری کرسیه های آزاد اندیشی اقتصاد در نماز جمعه ی تهران، و عدم همکاری مسئولین ذیربط بدلیل فشارهای وارده از سوی اقتصاد دانان غیر اسلامی در داخل کشور، از شما وبلاگ نویس عزیز تقاضا داریم که به میزان توان خود مطلبی در خصوص لزوم طرح بحث های "اقتصاد قرآنی" در مهم ترین و پرتعداد ترین تریبون دینی کشور، در وبلاگ خود منتشر کرده تا از اندک اندک این مطالب در کنار هم موجی پدید آمده و به گوش تئوریسین های اقتصادلیبرال در کشور برسد تا بلکه قدمی در راستای زدودن مظلومیت و مهجوریت از قرآن برداشته باشیم.

     

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نظریه های تولید شده ی اقتصاد اسلامی، می توانید به وب سایت http://www.kadamaei.ir/ و همچنین وب سایت http://reba.ir/ مراجعه نمایید.

     

     

    « ما تا به امروز می بایست مدل بومی اقتصاد را به دنیا عرضه می کردیم. ما باید هم کارآمدی در جهت رشد رونق اقتصاد، هم کارآمدی در جهت تأمین عدالت را به دنیا نشان میدادیم.»

    بیانات رهبری - 85 (دیدار با دست اندرکاران اصل 44)

     

    و تا به امروز هنوز...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی