فیهِ رِجالٌ یُحِبّونَ أن یَتَطَهّروا

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش یکی از دوستان گل ، سر کلاس گفتند که حضرت آقا نهی از منکر زبانی را که سالها با توجیه اینکه بی تاثیر است ترک کرده بودم یا اصلا شروع نکرده بودم واجب و تاثیر گذار می دانند و از همان لحظه بود که عذاب وجدان عجیبی در وجودم نشست ، اما راستش رو بخواید خیلی از این کار کراهت داشتم و از طرف دیگه می ترسیدم آبروریزی بشه و تازه فهمیدم که مشکل شاید از بی تاثیری نبوده بلکه شیطان در جایی لانه کرده .
این بود که تصمیم گرفتم هر طور که هست به این واجب عمل کنم . چند باری وقتی می خواستم نهی از منکر کنم انگار یک نفر دستش رو روی گلوم می گذاشت و فشار می داد که اصلا صدام  در نمی یومد تا اینکه یک بار در مترو با همون گلوی فشرده شده این کار رو انجام دادم و دیدم که هیچ کسی هم آبرو ریزی نکرد خلاصه کلی خدارو شکر کردم و کم کم دیگه در این کار وارد شدم.
بعد از اون هم خودمو آماده کردم که ممکنه یک روزی هم اصلا آبرو ریزی کنن بذار بکنند اما تا الان شاید در حدود 100 بار این کار رو انجام دادم اما هیچ کسی بی احترامی نکرده .
حالا می پرسید چرا اینارو اینجا نوشتم؟
1. اگه دوستی فکر می کنه تاثیر نداره اشتباه می کنه چون من بارها تاثیرش رو دیدم.
2. اگر کسی گلوش فشار داده می شه بدونه که خود شیطونه که داره فشار میده.
3. اگر کسی ترسی تو دلش هست بنا به دستور امیر المومنین ع خودش رو در اون بندازه چون توهمش ترسناک تر از خودشه.
4. دوستان تجربیات خودشون رو در اختیار همدیگه قرار بدن.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی